onlybiebs

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Two Sides - #6

Av onlybiebs - 13 augusti 2013 17:15

 



Previously

Jag låter min blick glida över rummet för att se om Kim hade kommit, men min blick fastnade på någon annan.

Justin, och han var inte ensam. Han stod med en tjej upptryckt mot väggen.

Hela jag stelnade till när jag såg vem tjejen var. Även om han inte är min längre, så sårade det  att se.

Jag trängde förbi allt folk och lämnade rummet med en tår rinnandes nerför min ena kind.

 

Kimberlys perspektiv

Jag gav henne ett skratt innan jag gick iväg för att hämta dricka.

Jag gick till nån bar sak och beställde det starkaste dom hade och en cider. Jag ska ju komma hem sen också.

Jag tar drickorna i en varsin hand och börjar gå, men hinner inte så långt förs nån trycker upp mig mot väggen. Jag tappade det jag hade i händerna och personen börjar kyssa mig.

Jag öppnar ögonen och ser att det är Justin som har sina äckliga läppar på mina.

Jag försöker putta bort honom men han har tagit ett fast grepp om mina handleder.

Jag stampar med all kraft på hans ena fot, vilket får honom att flytta på sig.

Jag vet inte hur länge han har varit här, men han är redan dyngfull.

Jag suckar irriterat och går till baren igen.

När jag fått drickorna för andra gången ställer jag mig på tå för att leta med blicken efter Mel.

Ingen Mel där, jag kollar en gång till men nepp. Jag går ut ur dansrummet och börjar leta igenom hela huset. Ser fortfarande inte henne.

Jag går ut ur huset och längre bort på sidan av huset sitter nån, kan inte se för det är för mörkt.

Mel?” Frågar jag medan jag går mot personen.

När jag kommer tillräckligt nära ser jag att det är hon.

Men varför sitter du här?” Jag väntar på svar men efter 20 sekunder har hon fortfarande inte svarat.

Okej..varför ignorerar du mig?” Fortfarande inget svar.

”Men prata med mig” Säger jag lite otåligt.

Jag såg” Säger hon sen väldigt tyst.

”Såg vad?” Fast det är mörkt så ser jag att hon gråter.

”Mel, vad såg du?” Frågar jag igen då hon börjar ignorera mig igen.

”Dig och Justin” Då föll alla bitar på plats. Hon måste ha sett när han tryckte upp mig mot väggen. Jag sätter mig på huk framför henne men hon vänder bort blicken.

Det du såg var inte som du tror” Jag hann inte prata klart förs hon avbröt mig.

Det var därför han gjorde slut, för att ni har nånting på gång” Den där sista meningen fick mig att slå till henne löst på kinden.

Är du seriös? Tror du på fullaste allvar att jag tog honom ifrån dig?” Hon rycker på axlarna och kollar ner i drickan jag gav henne.

Men jag såg vad jag såg. Ni stod och kysstes, jag är inte dum”

”Och jag är inte så dum att jag går och kysser din pojkvän direkt när ni har gjort slut”

”Tydligen så är du det” Jag suckar innan jag började förklara vad som verkligen hände.

Jag gick för att hämta dricka, när jag hade fått det började jag gå men han kom från ingenstans och tryckte upp mig mot väggen. Han började kyssa mig med sina äckliga läppar och jag försökte putta bort honom, men han höll hårt i mina handleder. Så trampade han på foten och han flyttade på sig” När jag sagt klart det andas jag ut efter att ha pratat på super fort.

Men varför skulle han stå där och kyssa dig när han vet att du har Ryan?” Hon låter som en förvirrad liten 5 åring.

”Mel, han är dyngfull. Du kan säkert få ett ligg med honom om du vill”

”Så ni har ingenting på gång?” Hon kollar försiktigt på mig med ett litet leende.

Nej, jag har Ryan och jag älskar honom. Kom så går vi in” Jag ställer mig upp och sträcker fram handen så jag kan hjälpa henne upp.

Vi går in tillsammans och tar sikte mot dansrummet.

Vi tränger oss in och börjar dansa.

Våra blickar stannar på Justin som står och dansar helt själv. Alla tjejer dissar honom, vilket ser ganska kul ut.

Både jag och Mel började skratta men fortsatte dansa.

Efter säkert en timme lämnar vi rummet för att gå ut och ta lite luft. Man blir genom svettig av att dansa i ett rum med så mycket folk.

När vi kommer ut är det 5 killar som sitter på altanen. Dom vänder sina blickar mot oss och vinkar dit oss.

Vi går fram till dom och dom visar att vi ska sätta oss. Vi gör som dom säger och tränger ihop oss.

Så, vilka är ni?” Frågar en av killarna, alla ser ut att vara i våran ålder.

Kimberly”

”Melanie” Svarar vi och dom börjar rabbla upp doms namn.

Chris”

”Michael”

”David”

”Paul”

”Jeremy” Det känns onödigt att dom säger sina namn, för jag kommer glömma bort dom om 5 minuter.

Så, vad gör ni?” Frågar jag efter att det blivit några sekunders tystnad.

David (om jag inte minns helt fel) sträcker fram nånting till mig, och jag tar emot det.

Marijuana. Vadå, jag lever bara en gång.

”Bad giiiirl” Ropar dom när jag tar ett bloss. Jag hostar till och skickar den vidare till Mel, men hon skakar på huvudet.

Kom igen, det är inte så farligt” Säger jag men hon tar inte emot den. Jag suckar och skickar den vidare till killen bredvid mig.

Den skickades runt bordet och sen kom den till mig, och till mig igen, sen till mig igen. Och när den var slut tog dom upp en ny och tände på.

Efter att vi suttit där en halv timme gick vi in igen.

Vi går till dansrummet igen och börjar dansa.


*


”Jag åker hem nu” Säger Mel efter 20 minuters dansande.

Så du menar att du ska ta dig hem själv så onykter som du är?”

”Ja” Säger hon enkelt och vinglar mot dörren.

Följ med mig hem istället”

”Men jag måste hem och mata Will”

Din hund? Är nån hemma hos dig”

Hela min familj är hemma tror jag” Hon ser så rolig ut när hon ser sådär fundersam ut.

Då tror jag nog att dom har matat honom”

Jag tar hennes arm och börjar gå mot bussen. Den går varje halvtimme så den borde komma snart. Jag tar upp mobilen för att kolla vad klockan är, 3 missade samtal från Des.

Jag trycker på hennes nummer och det går några signaler innan hon svarar.

Vad vill du?” Säger hon irriterat.

Du hade ringt” Säger jag samtidigt som jag suckar.

Jag undrade bara var du var någonstans, men nu har jag fått svar så hejdå”

”Vänta, hur vet du var jag är?”

”Jag vet inte var du är, men jag hör att du är på fest”

”Jaha”

”Men ring inte folk nu bara, det är natt” Säger hon innan hon lägger på.

Jag stoppar ner mobilen i väskan men kommer på att jag glömde kolla vad klockan var.

Jag tar upp den igen och kollar, 03:23. Trodde den skulle vara mer, det känns som att vi har varit här i två dagar typ. Jag stoppar ner mobilen och precis då kommer bussen.

Vi går på och sätter oss längst fram, så Mel slipper ramla genom hela bussen.

Jag känner hur min sömn försöker ta över mig, men jag måste hålla mig vaken.

Jag spärrar upp ögonen för att hålla dom uppe, och det funkade.

Efter 20 minuter kliver vi av bussen och börjar gå mot huset.

Jag tar upp nyckeln och låser upp, och Mel snubblar in. Den klanten.

Jag låser dörren efter mig och hjälper henne upp för trappan för att dumpa henne i gästrummet.

”Är det nu det är efterfest eller?” Säger hon och börjar skratta när vi har kommit upp.

”Byt om till den här och lägg dig sen i sängen” Säger jag och räcker fram t-shirten.

Var är efterfesten då?”

I dina drömmar”

”Jaha” Säger hon och börjar skratta. Gud, hon är som ett litet barn.

Jag lämnar henne och går in på toaletten för att fixa mig inför min dejt med sängen.

När jag tagit bort sminket, borstat tänderna och satt håret i en slarvig tofs går jag in på mitt rum. Jag byter snabbt om till ett linne och hoppar ner i den varma sängen.

Det tog inte lång tid innan sömnen tog över.


*


”VAKNAAA” Skriker nån vid mitt öra som att det brinner eller nåt. Jag sätter mig upp förskräckt och kollar på Des som står framför mig.

Vad är det?” Säger jag en aning uppjagad.

Inget, ville bara att du skulle vakna” Säger hon och går ut ur rummet.

Jag slänger min blick på klockan som står på 14:13. Let me sleep, please.

Jag reser mig från sängen och tar på mig ett par mjukisbyxor och en tjock tröja.

Jag går in i gästrummet men det är tomt, så jag går ner i köket. Och där sitter både Des och Mel och äter frukost.

Jag tar fram mina tabletter och sätter mig vid bordet.

Så, vad hände på festen igår?” Frågar Des efter att jag svalt ner tabletterna. Jag kollar förvånat på henne.

Vad som hände?” Hon rycker på axlarna.

Jag är inte 19 och är ute och festar hela tiden, jag vet väl inte”

”Kim rökte på” Slinker ur Mels mun och jag ger henne en irriterad blick. ”Marijuana” Säger hon sen och jag suckar.

Jag som trodde du var en bra människa”

”Man lever bara en gång” Säger jag och ett flin sprids på Des läppar.

”Så jag får också börja med det?” Jag spärrar upp ögonen och skakar på huvudet.

Det hände bara en gång, okej?”

Så nu har jag en drogmissbrukare till syster?” Jag himlar med ögonen.

Jag testade, en gång. Släpp det” Säger jag och greppar tag om yoghurten.

Jag häller i det i en liten skål och börjar äta.

Det blir en tystnad men en knackning på dörren avbryter den.

Des går och öppnar och jag hör en mörk mansröst.

Hon kommer in i köket efter bara några sekunder.

Han ville prata med dig” Säger hon och sätter sig vid bordet.

Jag suckar och reser mig upp, men stannar upp när jag ser att det är en polis som står i dörröppningen. Jag sväljer hårt och går fram till honom. Tänk om jag åker in för att ha rökt på igår? 


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentera vad ni tycker!! 




 
 
Ingen bild

maya

13 augusti 2013 18:13

Skiiitbra!!

 
Ingen bild

Anonym

14 augusti 2013 10:04

Sååå himla bra!!!! MEEER

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av onlybiebs - 5 oktober 2013 14:32

Den här bloggen har flyttats till - www.myybeebs.blogg.se Så kapitlena kommer upp där och allt annat. ...

Av onlybiebs - 4 oktober 2013 22:07


          Previously Jag slängde min blick på Kim som satt där och såg helt hjälplös ut. Antagligen chockad efter alla ord Ryan slängt ut. ”Tänk om han har rätt” Jag kollade frågandes på henne. ”Vad menar du?&rdqu...

Av onlybiebs - 28 september 2013 17:51


  Previously 10 meter framför mig var det nåt svart på marken, och det var inte ett träd eller en buske. Om jag fortsätter gå kanske den anfaller mig, och om jag stannar här fryser jag ihjäl. Jag stelnade till när jag hörde att den svarta saken ...

Av onlybiebs - 27 september 2013 23:53

Hans läppar började röra sig mot mina och jag gjorde detsamma. För om jag ska vara ärlig så kändes det inte så jätte fel. Vi båda kröp lite smidigt till soffans slut och han fick mig att lägga mig ner med honom försiktigt över mig. Våra tungor börj...

Av onlybiebs - 26 september 2013 19:09


For 1 year ago we lost our angel,Avalanna. I miss to see Justin's real smile when he was with her. I miss to see them together. Avalanna really touched my heart. It was something with her,she was a special little girl. Even if I didn't knew her...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards